Kemija

Opredelitev predmeta KEMIJA in splošni cilji

Kemija je temeljna naravoslovna in eksperimentalna veda, ki proučuje snovi, njihovo zgradbo, lastnosti in spremembe. Kot splošnoizobraževalni predmet v osnovni šoli je usmerjena v pridobivanje in razvijanje temeljnih kemijskih znanj, spretnosti, stališč in odnosa, ki učencem omogočajo aktivno in odgovorno življenje oziroma delovanje v sodobni družbi (npr. reševanje problemov, argumentirano, kritično presojanje itd.). S poukom kemije razvijamo kemijsko in s tem naravoslovno pismenost učencev v najširšem pomenu besede. Pouk kemije je zasnovan na izkustvenem, eksperimentalnoraziskovalnem in problemskem pristopu, kar prispeva k razumevanju delovanja naravoslovnih znanosti in pozitivnemu odnosu do kemije in naravoslovja.

Kemija oziroma kemijska znanja so nepogrešljiva v sodobni družbi in so temelj aktivnega državljanstva v skrbi za čim višjo raven vseobsegajoče kemijske varnosti in s tem trajnostnega razvoja družbe. Kemija je tesno interdisciplinarno povezana z drugimi naravoslovnimi vedami, na njenih spoznanjih pa temelji tudi več industrijskih panog, zato močno vpliva tudi na družbenoekonomske odnose v družbi.

Pri kemiji kot splošnoizobraževalnem predmetu učenci[1] prednostno razvijajo:

  • razumevanje soodvisnosti zgradbe, lastnosti in uporabe snovi,
  • razumevanje naravnih procesov in načinov kemijskega proučevanja narave,
  • odgovoren odnos do uporabe snovi, sposobnost in pripravljenost za zavzeto, odgovorno in utemeljeno ravnanje za zdravje in v okolju (kemijska varnost),
  • eksperimentalnoraziskovalne spretnosti in veščine,
  • naravoslovne postopke, spoznavne procese (kompleksno mišljenje), kritično mišljenje in ustvarjalnost,
  • prostorske predstave oziroma osnove kemijske vizualne pismenosti z vizualizacijskimi sredstvi oziroma sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT),
  • naravoslovno pismenost in s tem zavedanje o soodvisnosti družbenih, družbenoekonomskih in naravoslovnotehniških procesov.

Kemija posebej udejanja razvijanje naravoslovno-matematične kompetence (zmožnosti) za razvoj kompleksnega in kritičnega mišljenja.

Tekmovanje iz znanja kemije na šolskem in državnem nivoju za: BRONASTO, SREBRNO, ZLATO PREGLOVO PRIZNANJE

[1]V tem zapisu izraz učenec velja enakovredno za učenca in učenko. Enako izraz učitelj velja enakovredno za učitelja in učiteljico.