Rastline in človek

Predmet lahko izberejo učenci v 8. razredu.

Število ur/leto: 35
Število ur/teden: 1

Učni pripomočki, ki jih bodo učenci potrebovali pri pouku:
•    učbenik,
•    veliki črtani zvezek.

CILJI:

Učenci:

  • poglobijo in razširijo spoznanje o soodvisnosti živali od rastlin,
  • spoznavajo pomen rastlin v človekovem življenju,
  • izoblikujejo pozitiven odnos do rastlin.

VSEBINA PREDMETA:

Izbirni predmet ima namen poudariti in spoznati, kako pomembne so rastline in kako pomembno je prav varovanje rastlin in njihovih življenjskih okolij. Hkrati naj bi učenci spoznali, da spremljajo rastline človeka že od njegovega nastanka – da so mu bile od vedno posreden in neposreden vir hrane, zdravja, zaščite… Pri tem izbirnem predmetu učenci spoznavajo različne rastline in njihovo uporabno vrednost, pa tudi njihovo ogroženost. Spoznajo, da je veliko rastlin v Sloveniji ogroženih zaradi človekovega nerazumnega delovanja. Spoznajo, da pomeni ogrožanje in propadanje vrst tudi siromašenje narave in okolja.

Delo poteka v skupinah, v obliki projektov in na terenu. Zdravilne rastline  oziroma zelišča (začimbe) bomo gojili v šoli, in sicer v tako imenovanih “visečih vrtovih” (rastline rastejo v koritih, ki so z vrvjo pritrjeni na strop učilnice. Ta način je izjemno praktičen in enostaven ter  idealen za opazovanje in spoznavanje načina rasti posameznih rastlin. Hkrati pa je tudi okras in poživitev prostorov. Vzgojene rastline bomo uporabljali za napitke, poparke, prevretke pa tudi pri predmetu Gospodinjstvo in izbirnem predmetu Prehrana.

OCENJEVANJE: Predmet se ocenjuje s številčnimi ocenami od 1 do 5.

Posebnosti predmeta: Viseči vrtovi.