Organizmi v naravi in umetnem okolju

Predmet lahko izberejo učenci v 9. razredu.

Število ur/leto: 35
Število ur/teden: 1

Učni pripomočki, ki jih bodo učenci potrebovali pri pouku:

  • učbenik,
  • veliki črtani zvezek.

CILJI:
Učenci:

  • se seznanijo z osnovnimi ekološkimi zakonitostmi v naravnem okolju,
  • odkrivajo vpliv človeka na okolje,
  • spoznajo najpomembnejše predstavnike živih bitij v bližnji okolici in življenjske razmere,
  • spoznajo umetna okolja in načine gojenja določenih živih bitij v njih,
  • si pridobivajo odgovornost do gojenja rastlin in živali in spoznajo, da živo bitje ni igrača, ki jo odvržeš, ko se je naveličaš, ampak bitje, ki mu moraš posvečati odgovornost in ga odgovorno negovati.

VSEBINA PREDMETA:

Glavna vsebina izbirnega predmeta je spoznavanje naravnih okolij živali in rastlin v bližnji okolici. Za preučevanje teh vsebin bomo v jesenskem času čim več delali na terenu. Pozimi pa bomo pripravili umetna okolja za različne živali: akvarije za ribe in želve ter terarije za žuželke, kuščarje in sesalce. Skupine učencev bodo morale skrbeti za omenjene živali in bodo za to delo tudi ocenjeni. Nekaj terarijev in akvarijev bo le začasnih – to pomeni, da bomo živali prinesli iz naravnega okolja, jih nekaj časa opazovali in hranili v njihovih umetnih okoljih, potem pa vrnili nazaj v naravo.

OCENJEVANJE: Predmet se ocenjuje s številčnimi ocenami od 1 do 5.

Posebnosti predmeta: terariji in akvariji v učilnici.