Kemija v okolju

Izbirni predmet je namenjen učenkam in učencem 8. razreda.

Število ur/leto: 35
Število ur/teden: 1

PRIPOMOČKI:

Učenci bodo potrebovali zvezek, pisalo in primerno obutev ter oblačila za terensko delo.

Poudarek predmeta je na aktivnem preučevanju treh naravnih virov: zraka, vode in zemlje ter vplivov onesnaževanja na zdravje ljudi. Predmet je zasnovan modularno, to pomeni, da se bodo učitelj in učenci skupaj odločili za poglobljeno obravnavo največ enega modula. Predlagani moduli so:

  1. Atmosferski procesi in kakovost zraka
  2. Kakovost celinskih in morskih vod
  3. Kakovost tal in podtalnice

Osnovna učna metoda izbirnega predmeta kemija v okolju je eksperimentalno delo, ki se izvaja v okviru terenskega, sodelovalno-raziskovalnega ali projektnega učnega dela ter se smiselno povezuje z drugimi oblikami aktivnega učenja in poučevanja.

 CILJI PREDMETA:

Učenci:

  • pri preučevanju domačega okolja uporabljajo in poglabljajo znanja, ki so jih usvojili pri različnih predmetih;
  • s samostojnim eksperimentalnim delom na terenu pridobivajo in povezujejo pomembne podatke o stanju domačega okolja in širše v Sloveniji;
  • se urijo v natančnem opazovanju, beleženju, razvrščanju in analiziranju podatkov in informacij;
  • ugotavljajo povezave in soodvisnosti med komponentami preučevanega sistema;
  • kritično vrednotijo vplive človekove dejavnosti z gospodarskega, družbenega in okoljskega vidika;
  • spoznajo značilnosti eksperimentalno-terenskega dela: od načrtovanja do izvajanja in oblikovanja ugotovitev;
  • razvijajo veščine eksperimentalnega dela s poudarkom na preučevanju okoljskih dejavnikov;
  • naučijo se pravilno odvzemati vzorce vode, zraka in zemlje;
  • naučijo se delati s kovčki za analizo vode in zemlje;
  • znajo prikazati zrak, vodo in tla kot naravne vire, katerih stanje lahko opišemo s preprostimi fizikalno-kemijskimi meritvami;
  • razvijajo procesne veščine, kot so: samoiniciativnost, samostojnost, odgovornost in zmožnost delovanja v lastnem okolju, ki temelji na podatkih, pridobljenih s pomočjo eksperimentalnega in terenskega dela in s študijem različnih virov informacij in njihovim procesiranjem;
  • se učijo razmišljati o posledicah današnjega načina življenja v okolju, kjer so doma, in ustvarjati alternativne zamisli prihodnjega – trajnostnega razvoja.

OCENJEVANJE:

Ocenjevanje je številčno. Ocenjuje se ustno znanje, pisni izdelki (poročila, plakati) in prizadevnost pri delu.

Orodna vrstica za dostopnost