Je enoletni predmet, ki traja 35 ur.
Učenec/učenka ga lahko izbere v 4. razredu in/ali v 5. razredu in/ali v 6. razredu.
SPLOŠNI CILJI:
Učenci (samostojno in v skupinah):
- spoznavajo namen in pomen tipičnih tehničnih predmetov, pojavov in procesov ter odkrivajo osnovne tehnične funkcije, ki pri učencih gradijo pojmovno logično strukturo v okviru spoznavnega in raziskovalnega ter tehnično-tehnološkega procesa,
- opazujejo, preizkušajo, raziskujejo in ugotavljajo tehnične in tehnološke lastnosti gradiv ter jih z orodjem, pripomočki in delno s stroji preoblikujejo in oblikujejo,
- si v delovnem procesu pridobivajo znanje, utrjujejo, poglabljajo in razvijajo določene spretnosti in sposobnosti,
- oblikujejo zamisli iz pridobljenega znanja v spoznavnem procesu in pridobljenih izkušenj ter z iskanjem in uporabo različnih virov informacij,
- razvijajo zamisli z opazovanjem in analiziranjem obstoječih predmetov, z izdelavo skic, 3D modeliranjem in na podlagi konstrukcije z gradniki sestavljank,
- predstavijo razvite zamisli, o njih razpravljajo, ugotavljajo prednosti in slabosti njihovih idej in predlagajo različne rešitve za organizacijo in potek delovnega procesa,
- načrtujejo potek dela, izberejo primerna gradiva, orodja, stroje in pripomočke in varno izdelujejo predmete,
- uporabljajo gradiva, ki jih lahko obdelujejo in preoblikujejo, kot so les, papirna gradiva, kovina, umetne snovi in druga primerna gradiva, ki jih lahko uporabijo v različnih kombinacijah,
- preverjajo skladnost izdelkov s tehnično in tehnološko dokumentacijo, preizkusijo delovanje, vrednotijo izdelke in delo, rešujejo resnične (avtentične) naloge in probleme s področja gibanja in električnega krmiljenja in konstrukcijske rešitve prikažejo s celovitimi konstrukcijami, zgrajenimi s sestavljankami,
- razvijajo sposobnost opazovanja in predstavljanja tehničnih pojavov in naprav,
- upoštevajo pravila varnosti pri delu z orodji in stroji ter razvijajo odgovoren odnos do svoje varnosti in varnosti drugih,
- ob delu gojijo kulturo odnosov in sodelovanja v skupini, gojijo odgovornost, ekonomičnost izrabe časa, gradiv in energije, natančnost ter red,
- v okviru celovitega procesa izvajanja vsebin spoznavajo svoje sposobnosti in nagnjenja.
Zakaj izbrati neobvezni izbirni predmet TEHNIKA?
- Izdelava izdelkov,
- veselje do ročnega dela in ustvarjanja,
- izkušenjsko učenje,
- spodbujanje k družabnosti,
- vzbujanje radovednosti,
- zaposlitev v prostem času,
- pozitivna samopodoba,
- urjenje motorike rok in telesa,
- seznanitev s poklici.
Kaj potrebuješ za NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET TEHNIKA?
- ravnilo,
- svinčnik,
- radirko,
- škarje za papir,
- tekoče lepilo in lepilo v stiku za papir (UHU)