NIP tehnika

Je enoletni predmet, ki traja 35 ur.

Učenec/učenka ga lahko izbere v 4. razredu in/ali v 5. razredu in/ali v 6. razredu.

SPLOŠNI CILJI:
Učenci (samostojno in v skupinah):

  1. spoznavajo namen in pomen tipičnih tehničnih predmetov, pojavov in procesov ter odkrivajo osnovne tehnične funkcije, ki pri učencih gradijo pojmovno logično strukturo v okviru spoznavnega in raziskovalnega ter tehnično-tehnološkega procesa,
  1. opazujejo, preizkušajo, raziskujejo in ugotavljajo tehnične in tehnološke lastnosti gradiv ter jih z orodjem, pripomočki in delno s stroji preoblikujejo in oblikujejo,
  1. si v delovnem procesu pridobivajo znanje, utrjujejo, poglabljajo in razvijajo določene spretnosti in sposobnosti,
  1. oblikujejo zamisli iz pridobljenega znanja v spoznavnem procesu in pridobljenih izkušenj ter z iskanjem in uporabo različnih virov informacij,
  1. razvijajo zamisli z opazovanjem in analiziranjem obstoječih predmetov, z izdelavo skic, 3D modeliranjem in na podlagi konstrukcije z gradniki sestavljank,
  1. predstavijo razvite zamisli, o njih razpravljajo, ugotavljajo prednosti in slabosti njihovih idej in predlagajo različne rešitve za organizacijo in potek delovnega procesa,
  1. načrtujejo potek dela, izberejo primerna gradiva, orodja, stroje in pripomočke in varno izdelujejo predmete,
  1. uporabljajo gradiva, ki jih lahko obdelujejo in preoblikujejo, kot so les, papirna gradiva, kovina, umetne snovi in druga primerna gradiva, ki jih lahko uporabijo v različnih kombinacijah,
  1. preverjajo skladnost izdelkov s tehnično in tehnološko dokumentacijo, preizkusijo delovanje, vrednotijo izdelke in delo, rešujejo resnične (avtentične) naloge in probleme s področja gibanja in električnega krmiljenja in konstrukcijske rešitve prikažejo s celovitimi konstrukcijami, zgrajenimi s sestavljankami,
  1. razvijajo sposobnost opazovanja in predstavljanja tehničnih pojavov in naprav,
  2. upoštevajo pravila varnosti pri delu z orodji in stroji ter razvijajo odgovoren odnos do svoje varnosti in varnosti drugih,
  1. ob delu gojijo kulturo odnosov in sodelovanja v skupini, gojijo odgovornost, ekonomičnost izrabe časa, gradiv in energije, natančnost ter red,
  1. v okviru celovitega procesa izvajanja vsebin spoznavajo svoje sposobnosti in nagnjenja.

Zakaj izbrati neobvezni izbirni predmet TEHNIKA?

  •  Izdelava izdelkov,
  •  veselje do ročnega dela in ustvarjanja,
  •  izkušenjsko učenje,
  •  spodbujanje k družabnosti,
  •  vzbujanje radovednosti,
  •  zaposlitev v prostem času,
  •  pozitivna samopodoba,
  •  urjenje motorike rok in telesa,
  •  seznanitev s poklici.

Kaj potrebuješ za NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET TEHNIKA?

  •  ravnilo,
  •  svinčnik,
  •  radirko,
  •  škarje za papir,
  •  tekoče lepilo in lepilo v stiku za papir (UHU)