Geografija

a) Cilji in vsebina predmeta
Splošni cilji

geoUčenci pri predmetu geografija razvijajo poznavanje in razumevanje:

  1. lokacij in prostorov;
  2. glavnih naravnih sistemov na Zemlji (relief, podnebje …);
  3. glavnih družbenoekonomskih sistemov na Zemlji (kmetijstvo, naselitev …);
  4. različnosti ljudi in družb na Zemlji;
  5. pomembnejših geografskih pojavov in procesov;
  6. problemov, izzivov in možnosti v okviru planetarne soodvisnosti.

Učenci pri pouku geografije razvijajo spretnosti:

  1. uporabe besednih, količinskih in simboličnih podatkov (besedila, slike, grafi, tabele, diagrami in zemljevidi);
  2. zbiranja in uporabe virov informacij s terenskimi metodami in tehnikami dela;
  3. zbiranja in interpretiranja sekundarnih virov informacij ter uporabe statističnih podatkov;
  4. osnovnega geografskega proučevanja in raziskovanja domače pokrajine in Slovenije;
  5. pravilnega ravnanja ob morebitnih naravnih nesrečah.

Učenci pri pouku geografije razvijajo vrednote, ki prispevajo k:

  1. vrednotenju raznolikosti in lepot naravnega okolja in različnih življenjskih razmer ter družbenih potreb;
  2. povezovanju različnih vidikov izobraževanja (spoznavni, čustveni …);
  3. razumevanju pomena odnosov in vrednot pri odločanju v posegih v prostor;
  4. pripravljenosti za odgovorno uporabo geografskega znanja in veščin v osebnem, poklicnem in javnem življenju;
  5. skrbi za ohranjanje zdravja okolja in lastnega zdravja;
  6. pripravljenosti vživljanja v položaj drugih ljudi in pomoči ob naravnih nesrečah;
  7. spoštovanju pravice do enakopravnosti vseh ljudi, ohranjanju kakovosti naravnega in družbenega okolja za prihodnje generacije;
  8. reševanju lokalnih, regionalnih in planetarnih vprašanj po načelih trajnostnega razvoja in načelih Svetovne deklaracije o človekovih pravicah.
Vsebina predmeta po razredih

6. razred:

  • Vesolje in planet Zemlja
  • Gibanje Zemlje in toplotni pasovi
  • Upodabljanje Zemljinega površja in orientacija
  • Šolska ekskurzija: Notranjska (tok reke Ljubljanice in kraški pojavi), Primorska (naravnogeografske in družbenogeografske značilnosti, naravna in kulturna dediščina, orientacija …) v okviru tabora Debeli rtič.

7. razred:

  • Evropa in Azija
  • Šolska ekskurzija: Dolenjska (naravnogeografske in družbenogeografske značilnosti, naravna in kulturna dediščina).

8. razred:

  • Afrika, Avstralija in Oceanija, Amerika in polarna območja
  • Šolska ekskurzija: Štajerska in Prekmurje (naravnogeografske in družbenogeografske značilosti, naravna in kulturna dediščina).

9. razred:

  • Geografska lega Slovenije
  • Naravnogeografske enote Slovenije
  • Geografski prostor Slovenije kot omejitveni in spodbujevalni dejavnik razvoja Slovenije (prebivalstvo)
  • Gospodarstvo
  • Šolska ekskurzija: Posočje (1. del), Z zamejskimi Slovenci po Posočju (2. del: po območju slovenske manjšine v Italiji)
  • Naravoslovni dan: Dovžanova soteska
b) Kriteriji za ocenjevanje izdelkov
  • poročila: aktivno sodelovanje na ekskurziji in delovni list (terenski del, delo na domu)
  • referati: ocena vsebine (uporaba ustrezne literature); ocena nastopa (tekoča in razumljiva razlaga, slikovno gradivo, orientacija na zemljevidu, aktualnost, zanimivost); izdelek (plakat, elektronske prosojnice): preglednost, slikovna oprema
c) Tekmovanjakompas
  1. šolsko tekmovanje iz znanja geografije
  2. območno (regijsko) tekmovanje iz znanja geografije
  3. državno tekmovanje iz znanja geografije

Priprave na tekmovanje, ki je sestavljeno iz terenskega in testnega dela potekajo v okviru dodatnega pouka za geografijo (od 6. do 9. razreda).

č) Posebnosti

Pri učenju geografije (doma, v šoli, na terenu) učenec uporablja:

  • zvezek, delovni zvezek, učbenik, atlas in ročni zemljevid Slovenije (na ekskurzijah, terenskem delu in v 9. razredu),
  • različne metode dela (opazovanje, kartiranje, merjenje, anketiranje),
  • besedila, slike, grafe, tabele, diagrame, zemljevide (kartografska, numerična in funkcionalna pismenost).

Vir: Program osnovna šola, GEOGRAFIJA, Učni načrt, Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo, 2011