a) Cilji in vsebina predmeta
Splošni cilji
Učenci pri predmetu geografija razvijajo poznavanje in razumevanje:
- lokacij in prostorov;
- glavnih naravnih sistemov na Zemlji (relief, podnebje …);
- glavnih družbenoekonomskih sistemov na Zemlji (kmetijstvo, naselitev …);
- različnosti ljudi in družb na Zemlji;
- pomembnejših geografskih pojavov in procesov;
- problemov, izzivov in možnosti v okviru planetarne soodvisnosti.
Učenci pri pouku geografije razvijajo spretnosti:
- uporabe besednih, količinskih in simboličnih podatkov (besedila, slike, grafi, tabele, diagrami in zemljevidi);
- zbiranja in uporabe virov informacij s terenskimi metodami in tehnikami dela;
- zbiranja in interpretiranja sekundarnih virov informacij ter uporabe statističnih podatkov;
- osnovnega geografskega proučevanja in raziskovanja domače pokrajine in Slovenije;
- pravilnega ravnanja ob morebitnih naravnih nesrečah.
Učenci pri pouku geografije razvijajo vrednote, ki prispevajo k:
- vrednotenju raznolikosti in lepot naravnega okolja in različnih življenjskih razmer ter družbenih potreb;
- povezovanju različnih vidikov izobraževanja (spoznavni, čustveni …);
- razumevanju pomena odnosov in vrednot pri odločanju v posegih v prostor;
- pripravljenosti za odgovorno uporabo geografskega znanja in veščin v osebnem, poklicnem in javnem življenju;
- skrbi za ohranjanje zdravja okolja in lastnega zdravja;
- pripravljenosti vživljanja v položaj drugih ljudi in pomoči ob naravnih nesrečah;
- spoštovanju pravice do enakopravnosti vseh ljudi, ohranjanju kakovosti naravnega in družbenega okolja za prihodnje generacije;
- reševanju lokalnih, regionalnih in planetarnih vprašanj po načelih trajnostnega razvoja in načelih Svetovne deklaracije o človekovih pravicah.
Vsebina predmeta po razredih
6. razred:
- Vesolje in planet Zemlja
- Gibanje Zemlje in toplotni pasovi
- Upodabljanje Zemljinega površja in orientacija
- Šolska ekskurzija: Notranjska (tok reke Ljubljanice in kraški pojavi), Primorska (naravnogeografske in družbenogeografske značilnosti, naravna in kulturna dediščina, orientacija …) v okviru tabora Debeli rtič.
7. razred:
- Evropa in Azija
- Šolska ekskurzija: Dolenjska (naravnogeografske in družbenogeografske značilnosti, naravna in kulturna dediščina).
8. razred:
- Afrika, Avstralija in Oceanija, Amerika in polarna območja
- Šolska ekskurzija: Štajerska in Prekmurje (naravnogeografske in družbenogeografske značilosti, naravna in kulturna dediščina).
9. razred:
- Geografska lega Slovenije
- Naravnogeografske enote Slovenije
- Geografski prostor Slovenije kot omejitveni in spodbujevalni dejavnik razvoja Slovenije (prebivalstvo)
- Gospodarstvo
- Šolska ekskurzija: Posočje (1. del), Z zamejskimi Slovenci po Posočju (2. del: po območju slovenske manjšine v Italiji)
- Naravoslovni dan: Dovžanova soteska
b) Kriteriji za ocenjevanje izdelkov
- poročila: aktivno sodelovanje na ekskurziji in delovni list (terenski del, delo na domu)
- referati: ocena vsebine (uporaba ustrezne literature); ocena nastopa (tekoča in razumljiva razlaga, slikovno gradivo, orientacija na zemljevidu, aktualnost, zanimivost); izdelek (plakat, elektronske prosojnice): preglednost, slikovna oprema
c) Tekmovanja
- šolsko tekmovanje iz znanja geografije
- območno (regijsko) tekmovanje iz znanja geografije
- državno tekmovanje iz znanja geografije
Priprave na tekmovanje, ki je sestavljeno iz terenskega in testnega dela potekajo v okviru dodatnega pouka za geografijo (od 6. do 9. razreda).
č) Posebnosti
Pri učenju geografije (doma, v šoli, na terenu) učenec uporablja:
- zvezek, delovni zvezek, učbenik, atlas in ročni zemljevid Slovenije (na ekskurzijah, terenskem delu in v 9. razredu),
- različne metode dela (opazovanje, kartiranje, merjenje, anketiranje),
- besedila, slike, grafe, tabele, diagrame, zemljevide (kartografska, numerična in funkcionalna pismenost).
Vir: Program osnovna šola, GEOGRAFIJA, Učni načrt, Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo, 2011