Po končanem pouku so za učence organizirane različne dejavnosti RaP-a (nekdanje podaljšano bivanje), ki trajajo na matični šoli do 16. ure, na podružnici Podljubelj do 15.30 in Lom do 15.40. Učenci odhajajo domov ob predhodno dogovorjenih urah, starši jih počakajo pred šolo.
V tabeli so predstavljene vse dejavnosti, ki se bodo izvajale v času OPB. Učitelj bo izbral in prilagodil dejavnost glede na potrebe in starost učencev.
1. GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO PSIHIČNO IN FIZIČNO POČUTJE
Gibam se |
Dejavnosti:Učenci se v telovadnici, na igrišču, v bližnji okolici šole igrajo različne elementarne, štafetne, tekalne igre, igre z žogo in z drugimi pripomočki in igrali. | Cilji:Ø razvijajo gibalne in funkcionalne sposobnosti Ø pridobivajo različne gibalne izkušnje in se učijo osnovnih gibalnih vzorcev Ø razumejo in upoštevajo pravila iger Ø sprostijo se po šolskem delu |
Kosilo in sprostitev | V uri namenjeni kosilu bomo večinoma časa namenili kosilu samemu ter ozaveščanju o zdravi prehrani in bontonu prehranjevanja ter higieni. Pred ali po obroku pa bomo z raznimi tehnikami sprostili naše misli in telo. | Ø učenci se učijo pri jedi primerno obnašati, pravilno uporabljati jedilni pribor in pri hranjenju uživati Ø spoznajo pomen higienskih navad in jih pridobivajo Ø spoznajo različne prehranjevalne navade in pomen zdrave ter uravnotežene prehrane za človekov razvoj Ø učijo se različnih načinov sproščanja |
ČUJEČNOST IN SPROŠČANJE ZA OTROKE | Skupaj bomo spoznavali otrokom prilagojene načine, kako v različnih situacijah doseči čuječnost, povečati pozornost in se sprostiti. Z vajami čuječnosti razvijamo strpnost do samega sebe, bolje uravnavamo svoja čustva in smo v odnosih z drugimi pozornejši, občutljivejši, stabilnejši in mirnejši. | Ø povečanje koncentracije in s tem izboljšanje svojega razmišljanja in delovanja Ø razvijanje pozitivne samopodobe Ø lažje premagovanje stresnih situacij Ø krepitev notranjega miru Ø gradnja spoštljivih in strpnih odnosov |
Plezanje in zviranje | Učenci skozi plezanje na razne objekte, po plezalni steni, spoznavajo svoje telo in ga krepijo. Skozi igro in naloge bodo z naravnimi oblikami gibanja izboljšali svoje gibalne sposobnosti, predvsem moč zgornjega dela telesa in zaznavanje telesa v prostoru. | Ø osvojijo osnove gibanja plezanjaØ razvoj naravnih oblik gibanjaØ krepitev trupa in zg. dela telesa skozi igroØ skozi igre krepijo socialne veščine |
2. KULTURA IN DRŽAVLJANSKA VZGOJA
Skok v pravljico | Učenci uživajo ob poslušanju ljudskih in umetnih pravljic, razvijajo domišljijski svet in doživetja izrazijo skozi risbo, gib, ples, glasbo. Pripovedujejo pravljice, ki so jih prebrali ali poslušali. | Ø razvijajo domišljijo Ø širijo besedni zaklad Ø likovno, glasbeno, gibalno, besedno poustvarjajo pravljico |
Ustvarjalnica | Dejavnost je namenjena vsem, ki radi ustvarjajo okrasne in druge uporabne izdelke. Ustvarjali bomo iz papirja, kartona, gline, lesa, šivali, prepletali vrvice,… Skupaj bomo sledili letnim časom in praznikom. Z izdelki bomo okrasili dom in kotičke v šoli. | Ø uporabljajo različne ustvarjalne tehnike Ø pridobijo smisel za estetikoØ uživajo v ustvarjanjuØ razvijajo finomotorikoØ spoznajo značilnosti različnih materialov in pridobijo občutek za delo z njimiØ izdelajo uporabne in okrasne predmete, znajo pripraviti prostor za delo, poskrbeti za zaščito, red in čistočoØ začeto delo ali izdelek dokončajo |
Sožitje z naravo | Narava nas s svojo pestrostjo vabi, da jo raziskujemo in z njo sobivamo. Opazujemo lepoto, ki nam jo ponuja in daje neizmerne možnosti za igro in učenje. V naši okolici bomo raziskovali kotičke, ki nam jih ponuja in ustvarjali iz naravnih materialov. Uredili bomo svoj mini vrtiček in skrbeli zanj. | Ø opazujemo naravo in vzpostavljamo spoštljiv odnos do njeØ razvijamo naravne oblike gibanja in zdrave navade za življenjeØ razvijamo ustvarjalnost in čuječnost v naraviØ spoznavamo osnove naravnega vrtnarjenja |
Zaigrajmo na glasbila | Učenci bodo igrali na ukulele, cajone in Orffova glasbila. | Ø naučijo se tehnike igranja na glasbila, sodelujejo in ustvarjajo, ter nastopajo na prireditvah |
3. UČENJE UČENJA
Vaja dela mojstra | V okviru te ure učenci opravljajo domačo nalogo. Ko končajo, nadaljujejo z dodatno dejavnostjo, ki spodbuja k tihemu in samostojnemu delu; branje, reševanje didaktičnih nalog, miselnih orehov… | Ø učenci opravijo domače naloge Ø izboljšujejo zmožnost koncentracije in s tem svojo učinkovitost Ø povezujejo, utrjujejo in poglabljajo učno snov Ø učijo se sodelovalnega učenja ter nuditi in iskati pomoč Ø razvijajo sposobnost za delo v skupini |
Igrarija | V različnih igralnih kotičkih, ki jih izberejo po svojem interesu, se otroci sproščajo in navezujejo prijateljske stike s sovrstniki. Spoznavajo pravila in se igrajo družabne, namizne, socialne igre, igre vlog, ustvarjajo s konstrukcijskimi igračami, rišejo… | Ø zadovoljujejo svoje potrebe po druženju, počitku, gibanju, socialnih stikih, igri in se sprostijo Ø razumejo in upoštevajo pravila iger Ø preko iger doživljajo in spoznavajo sebe in druge ter ustvarjajo pogoje za prijateljske odnose Ø se učijo vztrajnosti, dogovarjanja in redoljubnosti |
4. PREHRANA
Učenci imajo v oddelkih RaP organizirano kosilo ob različnih urah, odvisno od števila ur rednega pouka, interesnih dejavnosti ter razpoložljivosti kapacitet kuhinje oz. jedilnice. Poleg prehranjevanja bo ta čas namenjen tudi ozaveščanju o zdravi prehrani, temeljnim pravilom in bontonu prehranjevanja ter higieni.
Kosijo praviloma vsi učenci, za popoldansko malico pa se odločajo le nekateri.
5. SAMOSTOJNO UČENJE
Čas za pisanje domačih nalog praviloma sledi kosilu in uri za sprostitev, tim učiteljev posameznega oddelka pa ga določi glede na ostale dejavnosti za vsak dan posebej. Glede na kurikulum je čas za pisanje domačih nalog določen, in sicer traja največ eno šolsko uro. Če učenec iz kakršnegakoli razloga v tem času naloge ni opravil, jo dokonča doma.