OPB (podaljšano bivanje)

Po končanem pouku so za učence organizirane različne dejavnosti RaP-a (nekdanje podaljšano bivanje), ki trajajo na matični šoli do 16. ure, na podružnici Podljubelj do 15.30 in Lom do 15.40. Učenci odhajajo domov ob predhodno dogovorjenih urah, starši jih počakajo pred šolo.

V tabeli so predstavljene vse dejavnosti, ki se bodo izvajale v času OPB. Učitelj bo izbral in prilagodil dejavnost glede na potrebe in starost učencev.

1. GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO PSIHIČNO IN FIZIČNO POČUTJE 

Gibam se 

Dejavnosti:Učenci se v telovadnici, na igrišču, v bližnji  okolici šole igrajo različne elementarne, štafetne, tekalne igre, igre z žogo in z drugimi pripomočki in igrali. Cilji:Ø  razvijajo gibalne in funkcionalne  sposobnosti Ø  pridobivajo različne gibalne izkušnje in se učijo osnovnih gibalnih vzorcev Ø  razumejo in upoštevajo pravila iger Ø  sprostijo se po šolskem delu 
Kosilo in sprostitev V uri namenjeni kosilu bomo večinoma časa namenili kosilu samemu ter ozaveščanju o zdravi prehrani in bontonu prehranjevanja ter higieni.  Pred ali po obroku pa bomo z raznimi tehnikami sprostili naše misli in telo.  Ø  učenci se učijo pri jedi primerno obnašati, pravilno uporabljati jedilni pribor in pri hranjenju uživati Ø  spoznajo pomen higienskih navad in jih pridobivajo  Ø  spoznajo različne prehranjevalne navade in pomen zdrave ter uravnotežene prehrane za človekov razvoj Ø  učijo se različnih načinov sproščanja 
ČUJEČNOST IN SPROŠČANJE ZA OTROKE  Skupaj bomo spoznavali otrokom prilagojene načine, kako v različnih situacijah doseči čuječnost, povečati pozornost in se sprostiti. Z vajami čuječnosti  razvijamo  strpnost do samega sebe, bolje uravnavamo svoja čustva in smo v odnosih z drugimi pozornejši, občutljivejši, stabilnejši in mirnejši.  Ø  povečanje koncentracije in s tem izboljšanje svojega razmišljanja in delovanja Ø  razvijanje pozitivne samopodobe Ø  lažje premagovanje stresnih situacij Ø  krepitev notranjega miru Ø  gradnja  spoštljivih in strpnih odnosov 
Plezanje in zviranje  Učenci skozi plezanje na razne objekte, po plezalni steni, spoznavajo svoje telo in ga krepijo. Skozi igro in naloge bodo z naravnimi oblikami gibanja izboljšali svoje gibalne sposobnosti, predvsem moč zgornjega dela telesa in zaznavanje telesa v prostoru.   Ø  osvojijo osnove gibanja plezanjaØ  razvoj naravnih oblik gibanjaØ  krepitev trupa in zg. dela telesa skozi igroØ  skozi igre krepijo socialne veščine

 

2. KULTURA IN DRŽAVLJANSKA VZGOJA 

Skok v pravljico  Učenci uživajo ob poslušanju ljudskih in umetnih pravljic, razvijajo domišljijski svet in doživetja izrazijo skozi risbo, gib, ples, glasbo. Pripovedujejo pravljice, ki so jih prebrali ali poslušali.  Ø  razvijajo domišljijo  Ø  širijo besedni zaklad  Ø  likovno, glasbeno, gibalno, besedno poustvarjajo pravljico   
Ustvarjalnica  Dejavnost je namenjena vsem, ki radi ustvarjajo okrasne in druge uporabne izdelke. Ustvarjali bomo iz papirja, kartona, gline, lesa, šivali, prepletali vrvice,… Skupaj  bomo sledili letnim časom in praznikom. Z izdelki bomo okrasili dom in kotičke v šoli.  Ø  uporabljajo različne ustvarjalne tehnike Ø  pridobijo smisel za estetikoØ  uživajo v ustvarjanjuØ  razvijajo finomotorikoØ  spoznajo značilnosti različnih materialov in pridobijo občutek za delo z njimiØ  izdelajo uporabne in okrasne predmete, znajo pripraviti prostor za delo, poskrbeti za zaščito, red in čistočoØ  začeto delo ali izdelek dokončajo
Sožitje z naravo  Narava nas s svojo pestrostjo vabi, da jo raziskujemo in z njo sobivamo. Opazujemo lepoto, ki nam jo ponuja in daje neizmerne možnosti za igro in učenje. V naši okolici bomo raziskovali kotičke, ki nam jih ponuja in ustvarjali iz naravnih materialov. Uredili bomo svoj mini vrtiček in skrbeli zanj.  Ø  opazujemo naravo in vzpostavljamo spoštljiv odnos do njeØ  razvijamo naravne oblike gibanja in zdrave navade za življenjeØ  razvijamo ustvarjalnost in čuječnost v naraviØ  spoznavamo osnove naravnega vrtnarjenja
Zaigrajmo na glasbila  Učenci bodo igrali na ukulele, cajone in Orffova glasbila.  Ø  naučijo se tehnike igranja na glasbila, sodelujejo in ustvarjajo, ter nastopajo na prireditvah 

 

3. UČENJE UČENJA 

Vaja dela mojstra  V okviru te ure učenci opravljajo domačo nalogo. Ko končajo, nadaljujejo  z dodatno dejavnostjo, ki  spodbuja k tihemu in samostojnemu delu; branje, reševanje didaktičnih nalog, miselnih orehov…  Ø  učenci opravijo domače naloge Ø  izboljšujejo zmožnost koncentracije in s tem svojo učinkovitost Ø  povezujejo, utrjujejo in poglabljajo učno snov Ø  učijo se sodelovalnega učenja ter nuditi in iskati pomoč  Ø  razvijajo sposobnost za delo v skupini 
Igrarija  V različnih igralnih kotičkih, ki jih izberejo po svojem interesu,  se otroci sproščajo in navezujejo prijateljske stike s sovrstniki. Spoznavajo pravila in se igrajo družabne, namizne, socialne igre, igre vlog, ustvarjajo s konstrukcijskimi igračami, rišejo…     Ø  zadovoljujejo svoje potrebe po druženju, počitku, gibanju, socialnih stikih, igri in se sprostijo Ø  razumejo in upoštevajo pravila iger Ø  preko iger doživljajo in spoznavajo sebe in druge ter ustvarjajo pogoje za prijateljske odnose  Ø  se učijo vztrajnosti, dogovarjanja in redoljubnosti 

 

4. PREHRANA

Učenci imajo v oddelkih RaP organizirano kosilo ob različnih urah, odvisno od števila ur rednega pouka, interesnih dejavnosti ter razpoložljivosti kapacitet kuhinje oz. jedilnice. Poleg prehranjevanja bo ta čas namenjen tudi ozaveščanju o zdravi prehrani, temeljnim pravilom in bontonu prehranjevanja ter higieni.

Kosijo praviloma vsi učenci, za popoldansko malico pa se odločajo le nekateri.

 

5. SAMOSTOJNO UČENJE

Čas za pisanje domačih nalog praviloma sledi kosilu in uri za sprostitev, tim učiteljev posameznega oddelka pa ga določi glede na ostale dejavnosti za vsak dan posebej. Glede na kurikulum je čas za pisanje domačih nalog določen, in sicer traja največ eno šolsko uro. Če učenec iz kakršnegakoli razloga v tem času naloge ni opravil, jo dokonča doma.

Orodna vrstica za dostopnost